Zaloguj

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie  





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Patch] Umiejętności Foxa
PostNapisane: 2020-08-16, 16:59 
Offline
Członek ZiFu

Dołączył(a):
2011-01-14, 18:35

Posty: 65
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Hej, z tej strony Soul, choć na tym forum pozostał mi dawny nick :> Stworzyłem autorskiego patcha do Parallel Worlds. Pewnie większość z nas chciało kiedyś zagrać Foxem, który mógłby uczyć się umiejętności. Udało mi się znaleźć przyczynę nie działania nauki umiejętności przez Foxa i ją zneutralizować. Może jest to dobra okazja do odświeżenia sobie gry?

Informacje o uczeniu się umiejętności przez Foxa:
Fox ma szansę na nauczenie się umiejętności z listy z prawdopodobieństwem 60%, nie zależnie od tego czy ta umiejętność go trafi czy nie (ważne jest to, czy została na nim użyta!). Nie ma żadnej wiadomości podczas tego, gdy nauka się powiedzie, ale możemy usłyszeć specyficzny dźwięk. Testowałem działanie na plazmaku zielonym i udało mi się nauczyć Trującej Plazmy.

Patch:
Niestety jest to całe archiwum rgssad. Mogłem zmniejszyć jego objętność tylko wysyłając Scripts.rxdata, ale wtedy gra musiała by być udostępniona w wersji "otwartej", a nie wiem czy TiTek by tego chciał.

Pobieranie:
Mediafire:
http://www.mediafire.com/file/t0pvoeqlk ... gssad/file

Mega:
https://mega.nz/file/LfRwUI7B#d24S4zgto ... x2AJk55R_k

Instalacja:
Bezpośrednio w folderze z grą, po instalacji, podmieniamy stary plik Game.rgssad na nowy.

Ciekawostka techniczna (dlaczego nauka nie działała?!)
Wszystko się rozchodzi o funkcję def skill_effect(user, skill),
którą modyfikują dwa skrypty. Skrypt dotyczący umiejętności Foxa (blue magic) i skrypt Skill Effects Base. W hierarchii skryptów w makerze skrypt blue magic był wyżej, a więc wykonywał się najpierw. Potem ładowany był skrypt Skill Effects Base, który ponownie podmieniał funkcję skill_effect i przez to Fox nie miał szans nauczyć się umiejętności. TiTek mówiąc, że u niego to działa musiał mieć skrypty ułożone w makerze w poprawnej kolejności. Sam fakt, że oba skrypty modyfikują tą samą funkcję nie jest problemem, problemem jest to, że Skill Effects Base nie tworzył aliasu dla funkcji, tylko delkarował ją od nowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Patch] Umiejętności Foxa
PostNapisane: 2020-08-29, 22:14 
Offline
Kapitan UW
Avatar użytkownika

Dołączył(a):
2006-07-19, 20:00

Posty: 715
Wiek: 31

Lokalizacja: Wrocław
Jestem zaskoczony że chciało ci się po tylu latach od premiery gry poprawić ten błąd i udostępnić patch tutaj, szczególnie uwzględniając aktywność na forum w ostatnim czasie. Dobra robota :) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Patch] Umiejętności Foxa
PostNapisane: 2021-02-19, 18:17 
Offline
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a):
2008-03-29, 13:56

Posty: 9
Wielkie dzięki :-D
Teraz już Fox będzie zawsze w mojej drużynie! (Żegnaj Rock)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Patch] Umiejętności Foxa
PostNapisane: 2021-03-19, 09:36 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a):
2010-10-17, 17:44

Posty: 10
Nie spodziewałem się, że ktoś jeszcze pamięta o tym forum. Dzięki wielkie za ten patch, niedługo pewnie ogram PW jeszcze raz i wypróbuje granie Foxem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Copyright © 2007 Forum serwisu "TiTek"
DivineBlack by Darthorx
Updated by phpBBservice.nl
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Not able to open ./cache/data_global.php