Zaloguj

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie  





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VX] Magiczna Wieża
PostNapisane: 2010-06-12, 17:21 
Offline
Plazmak Zielony

Dołączył(a):
2009-03-14, 16:10

Posty: 12
Wersja mejkera: VX

Magiczna Wieża

Fabuła:

W grze wcielamy się w rolę Zargasa, mieszkańca pewnej górskiej wioski, który za niecały miesiąc kończy 50 lat. Zgodnie z miejscową tradycją po ukończeniu 50 lat ma zostać pełnoprawnym magiem. Lecz z nieznanych przyczyn już teraz mędrzec Daimon zabiera Zargasa do Magicznej Wieży, gdzie po zapieczętowaniu wrót Zargas zostaje w niej uwięziony. Dlaczego został uwięziony i jakie jest jego przeznaczenie? Dowiesz się w grze :P





Fabuła nie jest górnolotna, ale nie o to w tej grze chodzi. A o co chodzi? Przede wszystkim o dobrą zabawę :) Za wiele przestrzeni w tytułowej wieży nie mamy, gdyby nie...kryształ, który pełni funkcję portalu. Po podejściu do niego otwiera nam się okno wyboru poziomu.

Obrazek

Szereg statystyk mówi nam o tym ile za jednym podejściem udało nam się zebrać danych przedmiotów, a poniżej najlepszy czas ukończenia poziomu oraz informacje o tym jaki czas powinniśmy uzyskać, by zdobyć dany medal. Dlatego większość poziomów wręcz trzeba powtarzać kilkukrotnie, aby ukończyć je w 100%. Przykładowo, za pierwszym razem ukończyliśmy poziom w 23 sekundy, zdobyliśmy 1 relikt, 1 klucz, 4 monety oraz 1 mały rubin. Takie informacje zostaną zaktualizowane w powyższym oknie. W następnym podejściu zdobędziemy 1 relikt, 0 kluczy, 5 monet oraz 0 małych rubinów. Aktualne informacje będą wyglądać tak: relikt -1, klucz - 1, monet - 5, mały rubin - 1. Mam nadzieję, że to jasne :P

Na każdą 'krainę' składają się 4 poziomy + 1-2 poziomy bonusowe + 1 poziom z Bossem krainy.
Na początku można wybrać spośród 4 poziomów. Na każdym z nich można będzie znaleźć klucz oraz relikt. Po zebraniu 4 kluczy odblokujemy poziom z bossem, natomiast po zebraniu odpowiedniej ilości reliktów odblokujemy poziomy bonusowe. Także odpowiednia ilość danych medali będzie dawać nam bonusowe czary, bonusowe poziomy, a nawet bonusową krainę.

Ilość krain jest jeszcze sprawą otwartą, gdyż póki będę miał nowe pomysły na różnorodne poziomy takowe będą powstawać. Większość poziomów to kwestia góra 1 minuty gry, więc będzie to idealny tytuł żeby się rozerwać :P Bonusowe poziomy to swoistego rodzaju mini gry. Podam kilka przykładów rund bonusowych: Oldskulowa strzelanka ze stateczkiem w roli głównej, bonusy porozsiewane na drodze i różnorodni przeciwnicy, czyli doleć z punktu A do B i nie daj się zjeść rozwalając wszystko co stanie ci na drodze :P Kolejny przykład to zbieranie monet na czas, ale żeby było ciekawiej to w nieco inny sposób niż standardowo biegać po planszy, a mianowicie z wykorzystaniem 'trampolin', które wyrzucają gracza w powietrze, a ten zbiera w ten sposób monety. Ma 30 sekund na zebranie jak największej ilości monet. Poniżej screen tej mini gry:

Obrazek

Obrazek

btw. HUD w takich minigrach jak ta zostanie wyłączony, bo jest całkowicie zbędny :P

Kolejna 'trampolinowa' mini gra to taka w której gracz musi się dostać na samą górę planszy korzystając ze wspomnianych wcześniej trampolinek (łatwe to nie jest :P). Będzie jeszcze wiele mini gier, jak na przykład strzelanie do celu czy ucieczka przed potworem... Nie będę jednak ich opisywał, bo to trochę nie ma sensu ;)

Teraz pora trochę o mechanice gry. A ta to hmm...można powiedzieć platformówka, trochę shmup z elementami rpg ;) Biegasz po planszy, zabijasz potworki, zbierasz znajdźki... Oczywiście będą także elementy logiczne :P Nie będę tu się za bardzo rozpisywał, bo i tak ciężko dokładnie omówić mechanikę rozgrywki. Poniżej znajdziecie link do dema technicznego dzięki, któremu poznacie system i mechanikę rozgrywki.

Obrazek

Obrazek

Grafiki pocisków będą różne w zależności od magii jaką będzie w danej chwili władał bohater.

Projekt ekranu wynikowego (nie da się ująć działania na screenie, gdyż elementy są dynamiczne, więc zobaczycie jak to wygląda w wersji demo):

Obrazek


Listę skryptów podam gdy ta będzie ostateczna, bo aktualnie wiele rzeczy się zmienia i jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji o użyciu niektórych.

Grafika jak widać za załączonych obrazkach to głównie rtp :P

Gra wyjdzie kiedy ją skończę :P A na jakim etapie jestem, to sam nie wiem, bo tak jak wcześniej wspomniałem, że póki mam kolejne pomysły na poziomy, będę je wdrażał do gry :P


Demo zawiera jeden standardowy poziom i dwa bonusowe. Jeden wspomniany wcześniej ze zbieraniem monet, a drugi z latającym stateczkiem (screen poniżej).


Obrazek


Link do dema (razem z RTP): http://www.mediafire.com/?4yhc1mczljk
Wersja bez rtp: http://www.mediafire.com/?mdjwhf5gcbd



W grze nie ma samouczka, dlatego krótko opiszę sterowanie:

A - Strzał
S - Skok
D - Dash

Q - wypuszczenie bomby (minigra ze stateczkiem, po zebraniu odpowiedniego power-upu)

Aby przypisać miksturę HP do hotkeya należy wejść w menu przedmiotów i podświetlając miksturę wcisnąć jeden z dostępnych klawiszy (widoczne w górnym HUDzie w standardowym poziomie).

Ponadto można sobie przetestować kilka podstawowej magii dostępnej w sklepiku u tego will-o-wispa w wieży ^^

Naturalnie jak wyłapiecie jakieś błędy to zgłaszać :P sugestie też mile widziane ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Copyright © 2007 Forum serwisu "TiTek"
DivineBlack by Darthorx
Updated by phpBBservice.nl
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Not able to open ./cache/data_global.php